Traductor

martes, 4 de noviembre de 2014

Possibilitats i Limitacions del Software Educatiu


Bones Tardees!!

Anem a parlar ara del software educatiu; doncs bé aquest fa referència a tot un conjunt d'activitats, jocs, entorns i eines de creació, un software educatiu que en segons quines edats i moments de l'aula, pot constituir un recurs important tant per l'apropament a l'ús de les Tics i l'adquisició de competències digitals com per a l'aprenentatge, repàs o reforç de determinats continguts. 

Ara bé, cal tenir en compte que aquest software ens permet unes possibilitats, però també unes implicacions o millor dit aspectes que s'han de tenir en compte quan dissenyem i produïm aquests elements educatius.

Algunes possibilitats:

  • Permet un aprenentatge autònom.
  • L'assoliment d'algunes competències.
  • Facilitar i enriquir el procés d'ensenyament - aprenentatge que es produeix a l'aula.
  • Permet la individualització de l'ensenyament.
  • Es pot millorar el treball eficaç i reduir l'error.
  • Fomenta el la construcció d'aprenentatges i el descobriment entre iguals.
  • Els alumnes esdevenen protagonistes del seu propi procés d'aprenentatge que descobreixen, construeixen i estableixen relacions amb el que aprenen continuament.

Algunes implicacions:
  • En ocasions els programes educatius no són adaptables als diferents nivell de desenvolupament dels fillets, o fins i tot en ocasions es vol abarcar un marge d'edats que després no s'acompleixen i no es tracten tots els aspectes corresponents a cada edat.
  • Sempre s'han de procurar unes consignes i indicacions que siguin clares i precises, que donin la informació justa i necessària del que s'ha de fer i com fer-ho.
  • Un cop es fa ús del programa educatiu és precís que aquest presenti els botons, menús sempre en un mateix lloc, han de ser prou clars a la vista per saber el que indiquen.
  • Han de ser capaços de definir si han estat dissenyats per a fer-ne un ús tutel·lat o bé autònom.
  • Han de permetre un tractament suau de l'error, entre d'altres.

En fi, considero que en són molt majors les possibilitats o beneficis dels programes educatiu  i que focalitzant una mica la mirada i essent conscients d'allò que es dissenya o que es vol ofertar als infants que compleixi uns requisits determinats per a que sigui el més adequat possible a cada tipus d'infant.Si aprenem a fer-ne un bon ús, es un recurs de gran potencial a nivell educatiu.






No hay comentarios:

Publicar un comentario