Doncs bé, anem a fer una petita reflexió sobre
aquesta competència digital i la fase en la que jo em trobo com a futura
docent.
En quant a la competència digital, he de dir que
en un inici tenia una lleugera idea del que significava, però no sabia de la
resta de competències que s'inclouen en la mateixa. Com bé se'ns comenta en el
vídeo considero de vital importància, el paper que l'escola desenvolupa en
l'aprenentatge de la Competència digital; jo mateixa tot el que he pogut anar
aprenent sobre ordinadors i aparells digitals, ho he fet no pas seguint unes
indicacions de com utilitzar la informació, com seleccionar-la, quina és
rellevant i quina no, ja que a l'escola mai se m'han ensenyat aquestes coses,
allà simplement podíem veure com el professor en feia un cert ús per a fer
presentacions de temari, per a posar-nos vídeos i poc més, però mai
absolutament mai en el meu cas almenys se m'ha ensenyat un dels punts que jo
més importants he considerat dins aquesta competència digital, que és la
ciutadania digital i que a nivell personal penso, que aquest terme guia tota la
navegació possible que puguem fer online, els usos que fem d'allò que podem
extreure digitalment...
Cert és que en les escoles s'han de fer
temptejos en quant a l'ús dels aparells, de com funcionen, saber de quines
eines disposem... però això ho considero secundari al constat del punt referent
" A QUÈ ENS ENSENYIN A SER BONS CIUTADANS DIGITALS", de fet hi ha
molts joves que no saben ni que significa el terme, per això després ens trobem
amb nombroses situacions " conflictives " en ordinadors ( reds
socials). Jo mateixa, he après el què és la competència digital, ara mateix,
fent aquesta tasca, veient aquest vídeo i el més rellevant, estant a 4 de
carrera amb 22 anys, cosa que hauria de tenir apresa des de fa anys, que m'haurien
d'haver ensenyat amb molts d'anys d'antelació.
En fi, en el meu cas, en quant al me procés
tecnològic, puc dir que a educació primària, l'ús que feiem dels ordinadors era
excessivament senzill de fet quasi no recordo ni en quines situacions ens els
feien emprar. A ESO si que ja recordo una presència una mica més rellevant dels
ordinadors, però tampoc molt important, teníem un assignatura en la que feiem servir
amb freqüència els ordinadors per a fer exàmens, però l'ús major que en feiem
potser era per a fer alguna feina ( cercar informació bàsicament). Al 1 er de
Batxillerat vaig tenir per primera vegada un ordinador propi, fou el moment en
el que potser sem va fer ja necessari el disposar d'un ( teníem moltes tasques
a fer mitjançant l'ordinador, però totes aquestes es basaven en passar apunts,
fer alguna recerca, fer exàmens online, teníem una plataforma online en la que
treballàvem alguna assignatura i poc més).
Quan puc dir que m'he introduït realment en el
món digital en quant a ordinadors ha estat amb l'inici d'aquesta carrera, és a
dir fa 4 anys quasi, però sobretot en aquest darrer any amb la present
assignatura.
Al llarg d'aquests anys he anat descobrint molt
però molts programes de treball que desconeixia totalment, he descobert eines i
funcions de les que no en tenia ni la menor idea.
I ja per acabar, en quant a la fase en la que
potser em sento més identificada actualment com a futura docent, considero que
estic entre dues fases la de APROPIACIÓ, ja que evidentment utilitzo
l'ordinador, la tecnologia en general quan m'és necessària, molt freqüentment
per a treballar de forma conjunta amb les meves companyes i amb la resta de
grup classe; i entre la fase d' INVENCIÓ ja que estic en un punt en que estic
descobrint moltes noves formes de treballar i d'utilitzar l'ordinador
principalment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario