Traductor

jueves, 20 de noviembre de 2014

La Competència Digital i les seves fases.


Doncs bé, anem a fer una petita reflexió sobre aquesta competència digital i la fase en la que jo em trobo com a futura docent.

En quant a la competència digital, he de dir que en un inici tenia una lleugera idea del que significava, però no sabia de la resta de competències que s'inclouen en la mateixa. Com bé se'ns comenta en el vídeo considero de vital importància, el paper que l'escola desenvolupa en l'aprenentatge de la Competència digital; jo mateixa tot el que he pogut anar aprenent sobre ordinadors i aparells digitals, ho he fet no pas seguint unes indicacions de com utilitzar la informació, com seleccionar-la, quina és rellevant i quina no, ja que a l'escola mai se m'han ensenyat aquestes coses, allà simplement podíem veure com el professor en feia un cert ús per a fer presentacions de temari, per a posar-nos vídeos i poc més, però mai absolutament mai en el meu cas almenys se m'ha ensenyat un dels punts que jo més importants he considerat dins aquesta competència digital, que és la ciutadania digital i que a nivell personal penso, que aquest terme guia tota la navegació possible que puguem fer online, els usos que fem d'allò que podem extreure digitalment...

Cert és que en les escoles s'han de fer temptejos en quant a l'ús dels aparells, de com funcionen, saber de quines eines disposem... però això ho considero secundari al constat del punt referent " A QUÈ ENS ENSENYIN A SER BONS CIUTADANS DIGITALS", de fet hi ha molts joves que no saben ni que significa el terme, per això després ens trobem amb nombroses situacions " conflictives " en ordinadors ( reds socials). Jo mateixa, he après el què és la competència digital, ara mateix, fent aquesta tasca, veient aquest vídeo i el més rellevant, estant a 4 de carrera amb 22 anys, cosa que hauria de tenir apresa des de fa anys, que m'haurien d'haver ensenyat amb molts d'anys d'antelació.

En fi, en el meu cas, en quant al me procés tecnològic, puc dir que a educació primària, l'ús que feiem dels ordinadors era excessivament senzill de fet quasi no recordo ni en quines situacions ens els feien emprar. A ESO si que ja recordo una presència una mica més rellevant dels ordinadors, però tampoc molt important, teníem un assignatura en la que feiem servir amb freqüència els ordinadors per a fer exàmens, però l'ús major que en feiem potser era per a fer alguna feina ( cercar informació bàsicament). Al 1 er de Batxillerat vaig tenir per primera vegada un ordinador propi, fou el moment en el que potser sem va fer ja necessari el disposar d'un ( teníem moltes tasques a fer mitjançant l'ordinador, però totes aquestes es basaven en passar apunts, fer alguna recerca, fer exàmens online, teníem una plataforma online en la que treballàvem alguna assignatura i poc més).

Quan puc dir que m'he introduït realment en el món digital en quant a ordinadors ha estat amb l'inici d'aquesta carrera, és a dir fa 4 anys quasi, però sobretot en aquest darrer any amb la present assignatura.
Al llarg d'aquests anys he anat descobrint molt però molts programes de treball que desconeixia totalment, he descobert eines i funcions de les que no en tenia ni la menor idea.

I ja per acabar, en quant a la fase en la que potser em sento més identificada actualment com a futura docent, considero que estic entre dues fases la de APROPIACIÓ, ja que evidentment utilitzo l'ordinador, la tecnologia en general quan m'és necessària, molt freqüentment per a treballar de forma conjunta amb les meves companyes i amb la resta de grup classe; i entre la fase d' INVENCIÓ ja que estic en un punt en que estic descobrint moltes noves formes de treballar i d'utilitzar l'ordinador principalment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario