Bon dia a tothom!!
En quant a la qüestió a treballar " Pensar sobre les possibilitats dels ordinadors i les xarxes per a la transformació del sistema educatiu ( rols del professorat i l'alumnat )" dir que ja a nivell mundial tot aquest món de les noves tecnologies ha suposat un canvis radical en la manera de fer, de relacionar-nos, d'aprendre, ja fins i tot d'entendre el nostre dia a dia.
És evident que el sitema educatiu d'anys enrere no disposava de tot aquest ventall de noves possiblitats i maneres de fer i que el propi sistema educatiu d'avui s'ha hagut d'anar adaptant si o si a l'evolució que el transcurs dels anys ha suposat.
Jo, personalment considero que tant ordinadors com xarxes, han estat un element clau en aquesta adaptació o millor dit evolució/ transformació del sistema educatiu. Avui en dia, aquestes eines ens permeten fer tot tipus d'operacions ( presentacions, comunicar-nos sense una limitació espai - temporal, han permés que l'aprenentatge no estigui centrat en professors, escoles i llibres de text, sinó que l'alumne pot aprendre en qualsevol moment i en qualsevol lloc allò que desitja).
Aquest món dels ordinadors i les xarxes, considero que és un món que l'escola mai hagués pensat estar-hi tan i tan immersa o millor dit el paper fonamental que podria tenir la seva immersió en ell per a l'educació i formació tant d'alumnes com de professors.
Aquesta nova era dels ordinadors i les xarxes ha permés que el coneixement i aprenentatge de l'alumne no estigui limitat a uns temps, a uns espais i a unes persones determinades, ha permés que l'alumne deixi de ser un element passiu en el seu procés d'aprenentatge, per adquirir un rol totalment actiu, en el que ell participa, reflexiona, crea, comparteix, col·labora, i tot per arribar a una construcció ferma de coneixement.
En quant al professor, consiero que ha suposat un enorme canvi de mentalitat i concepció del terme "professor"; ara el professor ja no és aquell qui sols ells sap i domina el coneixement, ja no és aquell que es dedica a transmetre coneixement mentre l'alumne memoritza i assimila el que aques li diu, ara el professor és aquell que serveix de guia, que ajuda als alumnes, que els ofereix les eines i recursos necessàris per a que siguin ells mateixos els que realitzin una autoconstrucció del coneixement.
A nivell personal he de dir que aquest tipus d'educació genera una motivació molt superior en els alumnes, ja que la manera en la que es treballa, és la forma amb la que realment tots els joves estan acostumats a relacionar-se en la seva vida diària ( mitjançant noves tecnologies). Per tant això pot incrementar un augment del rendiment acadèmic i de l'interès per part de l'alumnat, així com també una major satisfacció del professorat en veure un resultat més òptim de la seva feina.
Això és tot!!
Fins la pròxima!
No hay comentarios:
Publicar un comentario